20Fem

20FEM är en mötesplats i centrala Stockholm med syfte att på kristen grund finnas till för människor i utsatthet. Vi samarbetar gärna med andra kyrkor, föreningar, organisationer, myndigheter och enskilda personer som möter samma målgrupp i sina hjälpverksamheter.

20FEM:ans verksamheter drivs av Stockholms Adventistförsamling och ibland i samarbete med andra aktörer.

Oavsett religiös inriktning och trosuppfattning så är du välkommen att vara med på 20FEM:ans och församlingens aktiviteter och ta del av det verksamhetsutbud vi erbjuder. Vi värnar om en öppen och tolerant miljö där alla ska känna sig välkomna, sedda och hörda. Vi vill, på ett relevant sätt, möta de behov som finns i vår omgivning.

"Jag var hungrig och ni gav mig att äta, jag var törstig och ni gav mig att dricka, jag var hemlös och ni tog hand om mig, jag var naken och ni gav mig kläder, jag var sjuk och ni såg till mig, jag satt i fängelse och ni besökte mig."

Matteus 25:35-36